26 September 2008

Kronism...geng..kuncu??

room 606Image by Der Ohlsen via FlickrApa cerita ini semua??
Kronism atau kuncu??Sama aje dengan pakatan bukan??
Inilah dunia politik zaman sekarang.Namun dauz bukanlah hendak bercerita tentang politik atau alibi Dr Seri Anwar Ibrahim.Dauz langsung tak berminat dalam bidang politik sama sekali.Jiwa anak muda biasa la kan?Mana minat politik

Jiwa anak muda tak sama dengan jiwa orang tua-tua bukan??:) .Tapi jangan pulak hairan jika orang tua berjiwa anak muda.Hehe..itu biasalah..

Dari politik hingga ke orang tua,apa kaitan dengan kronism??Kroni..arghh...Adat dunia..Yang kaya,yang terkenal senang-senang disanjung orang.Lagi-lagi la jika seseorang itu punya kepentingan sendiri bukan??

Siapa kata kita tidak boleh berkroni??Semua orang boleh berkroni terpulanglah bagaimana kroni itu didefinisikan sebagai kroni atau pakatan.Bukan pakatan rakyat.Cuma pergaulan kita sesama rakan :)

Dauz amat benci apabila seseorang itu terlampau memilih kawan.Bukannya dauz menggalakkan kita berkawan dengan sesiapa sahaja sehingga lupa akan asal usul dan juga kesyaitanan perangai kawan kita itu bukan??

Kawan sesiapa sahaja boleh sebut cuba nyatakan makna sebenarnya erti kawan??erti persahabatan??ada sesiapa boleh jelaskan secara terperinci.Arghh itu mustahil...

Cuma imbuhan "per...an" sahaja untuk ditambah dalam frasa kata "sahabat".Jadilah Para Sahabat Nabi junjungan kita umat Islam,Nabi Muhammad S.A.W.Berkawanlah selagi kamu mampu berkawan dengan sesiapa tanpa mengira kaum bangsa dan agama..

Janganlah berkroni sangat....apalah sangat berpuak-puak seperti kaum Arab Quraisy zaman jahilliah yang menyemai semangat Assabiah...

P:S Selamat Hari Raya

0 comments: